2017 április 30 vasárnap

Unilever: különösen büszkék vagyunk hazai társadalmi kampányainkra

Az Unilever Magyarország Kft. 2013-ban elnyerte a Felelős Nagyvállalat díját, az elismerés apropóján kérdeztük Vince Beátát, az Unilever Magyarország Kft. kommunikációs vezetőjét a vállalat fenntarthatósági tervéről, a megvalósult sikeres programokról.

Mik az Unilever Fenntarthatósági Tervének sarokpontjai?

Az Unilever 2010-ben dolgozta ki új, fenntartható fejlődésre építő üzleti stratégiáját, és 60 időhöz kötött, számszerűsített célkitűzésben vállalta, hogy miközben megkétszerezi forgalmát, környezetterhelését a felére csökkenti, valamint növeli pozitív társadalmi hozzájárulását 2020-ig. A vállalat célkitűzései minden termékre és országra kiterjednek, és a termékek teljes életciklusára vonatkoznak.

Mely programok megvalósítására a legbüszkébbek?

Számos globális és hazai példa közül két büszkeségünket emelném ki: Az egyik, hogy a környezetterhelés csökkentése terén nemcsak globálisan, de három hazai gyárunkban is jelentős eredményeket értünk el. 2012-ben Magyarországon a gyártásból származó tonnára vetített C02-kibocsátást 7 százalékkal csökkentettük 2011-hez, és 72%-kal 2008-hoz viszonyítva. A hulladék csökkentését és újrahasznosítását célzó projektjeinknek köszönhetően a tonnára vetített gyártásból származó hulladék mennyisége 54 százalékkal csökkent egy év alatt, és 77%-kal 2008-hoz képest.

Emellett különösen büszkék vagyunk hazai társadalmi kampányainkra. 2013 augusztusában például a Pirosban a Nőkért mozgalom mellé álltunk azzal a céllal, hogy felhívjuk a figyelmet a nőket veszélyeztető szív- és érrendszeri betegségekre. Ezt azért tartjuk kiemelten fontosnak, mert ma Magyarországon a legtöbb nő szív- és érrendszeri betegségek következtében hal meg, holott a keringési rendellenességek 80 százaléka megelőzhető lenne. E kampány jegyében született meg  a Flora támogatásával A szív dala, és pirosba öltöztek a Flora margarinok is.

Az Unilevernek globális Fenntarthatósági Terve van. Van olyan program, mely kifejezetten Magyarországról indult, sikeres volt, és esetleg külföldön is átvették?

A legtöbb kezdeményezésünk, célkitűzésünk ugyan globális, de sok esetben a helyi szintű megvalósítás példaértékű: kiemelkedő eredményekkel folyik a munkavállalói egészségprogramunk, a Lamplighter, valamint a Zöld Iroda program is, amelynek célja a dolgozók környezettudatos munkakörnyezetének kialakítása és a szemléletformálás. A magyar példa alapján dolgozták ki például a cseh és szlovák Unileverben a munkavállalói egészségprogramot, jövőre a lengyeleknél is ez alapján fogják bevezetni. A Zöld Iroda programunkat nemcsak Magyarországon ismerték el, de Brüsszelben is megkaptuk kategóriánkban a legjobb díjat.

Emellett több hazai példát is említhetnék, amire büszkék vagyunk. Ilyen az a 2,2 milliárd forint összértékű beruházás, aminek a második fázisa tavaly zárult le a Veszprémi Jégkrémgyárban. Az új hűtőház megépítésével mintegy 100 tonnával lett kevesebb a gyár CO2 kibocsátása. Szintén hazai kezdeményezés és megvalósítás a Dove Bókok Éve, amelynek sikerességét az is mutatja, hogy a Kreatív magazin olvasói szavazatai alapján a Dove Bókok Éve lett 2013 legjobb magyar reklámja. A Dove márkánk valódi szépségért folytatott kampányával szintén a nőket szólítjuk meg. Szomorú tény, hogy a magyar nők 74 százaléka egyetért abban, hogy minden nőben van valami szép, ezzel szemben viszont csupán 4 százalékuk tartja magát vonzónak vagy gyönyörűnek. A Dove programjaival azon dolgozunk, hogy javítsuk a nők önbecsülését.

A jövőben terveznek új programokat a Fenntarthatósági Terv keretében?

A budapesti központban és a három hazai gyárunkban is folyamatosan azon dolgozunk, hogy a kitűzött célokat teljesíteni tudjuk. Éppen ezért a már megkezdett programokat folytatjuk, azokat fejlesztjük. Ezeken felül pedig több ötletünk is van, amelyek megvalósításán dolgozunk.






CSRLABOR: Magyarország első vállalati CSR-híroldala

Cinizmus lengi körül a jótékonykodást ma Magyarországon. Mint mindenben, ebben is az önérdeket keresik, a haszonszerzést látják sokan. Különösen igaz ez a vállalati társadalmi felelősségvállalásra (angolul corporate social responsibility - CSR) . Cinikusan viszonyul hozzá a közvélemény egy része, mert...

Folytatás »

Elérhetőségeink

  • twitter
  • facebook
  • linkedin
  • youtube
  • flickr

Fotók » Flickr

Close

Highlighting is Turned On - Give it a try by highlighting some text or hovering over an image!

Highlighter

Close Bubble

Thank you for your comment!

Your comment will be shown publicly once it is approved by site moderator.

Highlighter

Close Bubble

Post Comment ›

what is Highlighter?

highlighter.com

Annotype allows you to highlight any text or image on this page, then leave an annotation right there for everyone to see! It's just like leaving a comment.

Watch the video below to see it in action!

What is Highlighter?

Highlight. Comment. Share. It really is that simple!